-

Ofte stilte spørsmål

Har du problemer med å få podkastabonnementet ditt på «Svarttrost Dok» til å fungere? Vi skal hjelpe deg.

 

Jeg abonnerer gjennom Apples podkastspiller og får ikke til å spille av episoder. Hva kan jeg gjøre? 
Det kan hende at episoden allerede er lastet ned på spilleren din, og at det blokkerer avspillingen. Prøv å trykk på «Bibliotek» og deretter «Lastet ned». Hvis episoden er lastet ned vil du forhåpentligvis kunne spille den av derfra, eller du kan slette den og isteden strømme den fra «Svarttrost Dok»-podkaststrømmen.


Jeg abonnerer gjennom Spotify og får ikke til å spille av episoder. Hva kan jeg gjøre?

Kan det være at du har tegnet abonnementet på «Svarttrost Dok» med en annen epostadresse enn den du er logget inn med på Spotify? Hvis det er brukt forskjellige epostadresser vil dessverre ikke Spotify få med seg at du er abonnent. Om det er tilfellet kan du enten:

  • Logge ut av Spotify og inn med eposten du registrerte abonnementet på.

  • Kansellere det første abonnementet ditt (gjennom eposten du mottok fra Anchor) og så registrere et nytt abonnement med den samme epostadressen som du bruker i Spotify.

  • Eventuelt kan du kontakte Anchor direkte på kundeservicen deres, så vil de løse problemet for deg ved å slå sammen de to ulike kontoene. De er veldig gode til å hjelpe og svarer raskt. Trykk på det gule ikonet på siden deres for å skrive med dem.


Jeg abonnerte i Apple, men hører på podkast gjennom Spotify (eller omvendt). Hvorfor funker det ikke?
Apples podkastspiller og Spotify er to forskjellige plattformer og snakker dessverre ikke med hverandre. Derfor får du bare tilgang til abonnementsepisodene våre på den plattformen du abonnerer på. Vårt råd er å tegne abonnement på nytt på den plattformen du vil høre gjennom, og så kansellere det første abonnentet ditt. Hos Apple gjøres det ved å gå inn på «Innstillinger», så trykk på navnet ditt og velg så «Abonnementer», mens for abonnenter gjennom Spotify/Anchor kan kanselleringen gjøres via eposten du mottok fra Anchor da du registrerte deg.


Det skjer ingenting når jeg trykker på abonner-knappen i Apples podkastspiller. Hvorfor?
Kan det være at du ikke er logget inn med Apple ID-en din på telefonen din? Prøv i tilfelle å gå inn på «Innstillinger» og trykk på «Apple ID» øverst der. Logg inn med Apple-IDen din og sjekk at du har et betalingskort registrert. Deretter kan du gå tilbake til Apples podkastspiller og trykke på «Abonner»-knappen inne på Svarttrost Dok-podkasten. 

Jeg vil avslutte mitt abonnement, hvordan gjør jeg det?

Du kan når som helst si opp abonnementet ditt ved å følge lenken i e-posten du mottok fra Apple/Anchor da du startet avtalen.

Løsningene dere foreslår her funker ikke for meg. Hva gjør jeg nå?
Vi har dessverre ikke tilgang til abonnementsystemene til Apple og Spotify, og må sende deg videre til kundeservicen deres. De er til gjengjeld veldig flinke til å hjelpe. Spotify-brukere kan kontakte Anchor (som drifter betalingstjenesten deres), mens Apple-brukere kan kontakte kundeservicen deres ved å følge denne lenken.

-
-
-