top of page
graphic_element
graphic_element

Ofte stilte spørsmål

Har du problemer med å få podkastabonnementet ditt på Svarttrost Dok til å fungere? Vi skal hjelpe deg.

 

Jeg abonnerer gjennom Apples podkastspiller og får ikke til å spille av episoder. Hva kan jeg gjøre? 
Det kan hende at episoden allerede er lastet ned på spilleren din, og at det blokkerer avspillingen. Prøv å trykk på «Bibliotek» og deretter «Lastet ned». Hvis episoden er lastet ned vil du forhåpentligvis kunne spille den av derfra, eller du kan slette den og isteden strømme den fra «Svarttrost Dok»-podkaststrømmen.

Kortet mitt kunne ikke behandles når jeg prøver å abonnere via Spotify. Hva kan jeg gjøre?

Tidvis vil ikke Spotify behandle bankkort ved registrering. Det kan være flere grunner til dette. Du kan forsøke følgende dersom kortet ikke går gjennom:

  • Sjekk at du registrerer abonnementet med samme e-postadresse som er knyttet til din Spotify-konto.

  • Prøv å registrere abonnementet i inkognito-modus (her anbefaler vi nettleseren Google Chrome).

  • Sjekk at alle kortdetaljer stemmer.

  • Sjekk at du ikke registerer deg mens du er tilkoblet VPN, og at alle ad-blockers i nettleseren din er skrudd av.

  • Sjekk at nettleseren din er oppdatert, og slett nettleserloggen.

Om ingen av nevnte steg fungerer anbefaler vi å ta direkte kontakt med Spotify for Podcasters-teamet på deres kundeservice.

Jeg har tegnet abonnement via Spotify, men episodene er fortsatt låst. Hva kan jeg gjøre?

Ved tegning av abonnement via Spotify skal du ha fått en bekreftelse på e-post om at abonnementet er tegnet. I denne e-posten er det en grønn knapp hvor det står «Åpne på Spotify». Når du trykker på knappen skal abonnementet aktiveres på din Spotify-bruker, og episodene låses opp.


Om episodene fortsatt er låst etter du har trykket på knappen i bekreftelsen du fikk på e-post kan du enten kontakte Spotify på deres kundeservice eller sende oss en melding på Facebook, så skal vi hjelpe deg med å få koblet Svarttrost-abonnementet til din Spotify.

Send gjerne med følgende informasjon i meldingen om du ønsker at vi tar kontakt med Spotify: 

  • E-postadressen du brukte for å registrere abonnementet på Svarttrost Dok.

  • Datoen du tegnet abonnementet.

  • Brukernavn og e-postadresse knyttet til din Spotify-konto. Dette finner du ved å trykke på innstillinger på Spotify, og deretter trykke på feltet som heter «Konto». Informasjonen vil da stå øverst på siden du kommer inn på.


Jeg abonnerte i Apple, men hører på podkast gjennom Spotify (eller omvendt). Hvorfor funker det ikke?
Apples podkastspiller og Spotify er to forskjellige plattformer og snakker dessverre ikke med hverandre. Derfor får du bare tilgang til abonnementsepisodene våre på den plattformen du abonnerer på. Vårt råd er å tegne abonnement på nytt på den plattformen du vil høre gjennom, og så kansellere det første abonnentet ditt. Hos Apple gjøres det ved å gå inn på «Innstillinger», trykk så på navnet ditt og velg «Abonnementer». For abonnenter gjennom Spotify kan kanselleringen gjøres via e-posten du mottok fra Spotify for Podcasters da du registrerte deg.


Det skjer ingenting når jeg trykker på abonner-knappen i Apples podkastspiller. Hvorfor?
Kan det være at du ikke er logget inn med Apple ID på telefonen din? Prøv i tilfelle å gå inn på «Innstillinger» på telefonen og trykk på «Apple ID» som står helt øverst. Logg inn med din Apple-ID og sjekk at du har et betalingskort registrert. Deretter kan du gå tilbake til Apples podkastspiller og trykke på «Abonner»-knappen inne på Svarttrost Dok-podkasten. 

Jeg vil avslutte mitt abonnement, hvordan gjør jeg det?

Du kan når som helst si opp abonnementet ditt ved å følge lenken i e-posten du mottok fra Apple/Spotify for Podcasters da du startet avtalen.

Abonnementet i Apple kan du også si opp ved å gå inn på innstillinger på din Apple-enhet, trykke på navnet ditt og deretter på «Abonnementer». I abonnementsoversikten kan du trykke deg inn på abonnementet du har i Svarttrost Dok og avslutte det.

 

Om du ikke finner e-posten fra Spotify (tidligere kalt Anchor) kan Spotify for Podcasters-teamet hjelpe deg med å avslutte abonnementet. De kan du kontakte her: Spotify for Podcasters

Løsningene dere foreslår her funker ikke for meg. Hva gjør jeg nå?
Vi har dessverre ikke tilgang til abonnementsystemene til Apple og Spotify, og må sende deg videre til kundeservicen deres. De er til gjengjeld veldig flinke til å hjelpe. Spotify-brukere kan kontakte Spotify for Podcasters-teamet, mens Apple-brukere kan kontakte kundeservicen deres ved å følge denne lenken.

graphic_element
graphic_element
graphic_element
bottom of page